Monday, October 18, 2010

Indahnya manusia kerana hatinya..

muka nya cntik indah berseri...
gaya nya sopan memikat hati..
hati yang bersih sentiasa dicari...
sebagai pilihan si penawar hati....


"manusia nie adalah pelakon dan dunia tu adalah pentas lakonan". slalu sgt aku dgr kte2 nie.. x kire la mne tmpat aku g.. tp mmg btul la kte2 tu.. dah rmai aku jmpe mnusia cmni.. n mybe aku pun trgolong dlm glngan tu.. xde sape tau kn..

bile aku pkir2 blik.. ssah gak nk caye ngan mnusia skrg.. trmasuk la aku sndri.. dh rmai yg jd hipokrit.. tp kdg2 hipokrit tu pun pntg tuk jge hti org... ade org jd hipokrit tu tuk niat bek dan ade gak yg sebalik nya.. tu ats kita la mne kita nk plih..

dlm hidup nie.. cri la kwn byk mne yg boleh.. kalu kwn tu prgai x elok.. x slah pun kite nk kwn ngan die kn.. tp tu ats kite la nk ikut prgai die ke x.. musuh??? nape lak nk ade msuh dlm hdup nie.. kn wat hdup x tng.. dri sndri gak merana.. bile xnk de msuh xyah la bnci2 org kn..
tp ade gak org yg kite bnci tu akhir nye jd kwan bek kite.... ptut la aku xde kwn bek.. mknenye aku xde bnci kat org la kot.. haha... merepek je nie.. kdg2 bile dah trlalu trsa hti ngan org mmg susah aku nk maafkn.. tp hati mnusia nie kn bkn nye keras cm btu.. smpai mse ttap leh maafkn gak.. smpai bile kte nk mrh org kn.. hti sndri gak yg rse skit.. x prlu la nk dndam2... jd kn tu sbgai perjalanan hdup.. kjap kne redah duri.. kjap kne lalu tman bunga.. dan akhir nye jmpe istana yg indah..

~celoteh dr aku bila dah bosan~

No comments:

Post a Comment

kata orang

my personality

Click to view my Personality Profile page